i en sal på lasarettet

min förvandling från aktiv ungdom till tant blir bara mer & mer tydlig. i veckan har jag:
1. spontanbakat muffins (med jordgubbsfrosting!)
2. bjudit på kafferep (med ovan nämnda muffins som lockbete)
3. gått på punkspelning, tyckt att bandet var dåligt & istället satt mig & LÄST EN BOK (sen köpte jag mineralvatten + två par öronproppar)
4. pratat länge om att det var bättre förr & att ungdomen idag inte har någon känsla för historia eller det svenska språket
5. sysslat en hel del med mina korsstygnsbroderier
6. klagat över min hälsa

ikväll ska jag prata med min mor (på SKYPE - inte så mycket tant men vad ska man göra när man lever i framtiden?) & diskutera om det är okej att ringa sin doktor & be honom plocka bort den satans mjälten. jag tänker mig att jag ska få ligga i en sval sjukhussäng & se lite så där blek & VÄN ut, så att alla måste komma dit & tycka synd om mig & ge mig vindruvor & serietidningar.


Kommentarer
Postat av: PeA

Läst serien Preacher? Det måste du göra. Om en präst från Texas som får gåvan att få folk att göra allt han säger (ytterst som en oväntad effekt av ett förbjudet samlag mellan en ängel och en demon), hans gamla flickvän som blivit hit(wo)man för maffian, plus en gammal skabbig irländsk vampyr. Tillsammans ger de sig ut för att leta efter Gud, den sjuke jäveln, som inte har hört av sig på ett tag, och resan för dem från det inavlade och zoofiliska Mississippi-deltat, via allehanda ultravåldsamheter och perversioner fram till källan för den yttersta konspirationen kring den heliga Graal. På vägen träffar de bland andra John Wayne, the Ghost of Killers, en kille med ett ollon till huvud, och Arseface (så benämnd efter ett misslyckat försök att "göra en Cobain"). Rätt många kukar kapas på vägen också. Good fun for the whole family alltså.
Men du behöver inte vara en Drama Queen och ta bort något inre organ för att låna mina exemplar. Det är bara att säga till!

Postat av: johanna

drama queen? jag?! nu förstår jag inte vad di pratar om... tror jag har hört talas om preacher förut (siska?), den låter ju onekligen underhållande.

2007-09-27 @ 20:00:27
URL: http://aneurysm.blogg.se
Postat av: siska

ja det kan vara jag som pratat om den. jag har den ifall du vill låna.

2007-09-28 @ 12:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback