back in the days

när jag kom till jobbet i morse möttes jag av den här lille krabaten:
som en vis man sa, det kan ju vara de roligaste fem sekunderna på internet just nu (ja jag vet att jag förmodligen är ett halvår sen med att upptäcka det här, jag är sen med det mesta när det gäller populärkultur, har t ex först nu laddat ner/förstått att uppskatta mingus & sexfemmans "kär i en kickers"). den får mig dessutom att minnas den där fantastiska hemsidan med de dansande hamstrarna som var poppis på nittiotalet (ni vet, när internet fortfarande var SKITHÄFTIGT). känns så fint att tänka på hur NAIVA vi var, nån serverade oss en sida med samma animerade gif om & om igen & vi bara "WOW! framtiden!". det här var på den tiden när man hängde på osa-chatten & alla hade egna hemsidor (på ANGELFIRE, med come.to/i.am-adress!). that's right, vi lärde oss knacka kod själva, till skillnad från dagens kids som bara signar upp på myspace/facebook/whathaveyou. det var fina tider, nittiotalet = det bästa talet. ja för att ge något slags sken av legitimitet åt det här inlägget så kan jag ju passa på att tipsa om
sex med victor - det är tydligen inte bara jag som kommer bli en teveprofil i höst. startar i september, på en public service-kanal nära dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback