i'm sorry if i alienate some of you, but your whole fucking culture alienates me

på dn.se kan man idag få välja färg på slottet. tydligen har denna oerhört viktiga fråga varit en "snackis" (WTF?) i flera år & därför bestämde sig en av sveriges ledande dagstidningar för att lösa problemet med en omröstning bland sina läsare. ljusrött (ROSA! queerslott!!), gult eller brunt? jag säger: inget. jag säger spräng skiten. jaga dom jävla kungligheterna från stan med högafflar & facklor (ja jag vet, dom bor inte där men ni fattar symboliken). jag förstår inte varför MINA PENGAR ska gå till att fräscha upp kungens hus, lägger dom hellre på öl på carmen eller dylikt. sen kommer folk & hävdar att "men även om du ogillar monarkin (haha jag höll på att göra en freudiansk felskrivning & skriva "demokratin") så måste du ju hålla med om att alla gamla slottsbyggnader är en del av vårt kulturarv & måste bevaras". ärligt talat, jag skiter i ert kulturarv. det är inte mitt arv & jag har ingen som helst lust att förlika mig med det heller. varför bevara en massa stenhögar som bara symboliserar förtryck & feodalism? varför var det ingen som skrek om KULTURARVET när folk i öststaterna rev gamla leninstatyer? jag säger som vanlig; om ni vill ge era pengar till en förlegad sagofigur, fine. men låt mig slippa. privatisera monarkin & skilj den från staten. kungen, sluta representera mig!

Kommentarer
Postat av: liza

alltså, de bor faktiskt där. typ i ena flygeln. hallå.
/L.

Postat av: johanna

gör dom verkligen det? jag tycker att man alltid får höra tjatet om att dom bor ute på drottningholm? men det kanske var på 80-talet?

2007-03-06 @ 21:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback