kulturbloggen!

ny entry på folk-jag-vill-ligga-med-listan; DN's litteraturredaktör jonas thente. älskar att han konstaterar att bloggandet är "pressens motsvarighet till den dumma blondinen" men att han gillar det eftersom det är "ett utmärkt sätt att komma undan sånt som faktagranskning och stilistik". RING MIG JONAS, JAG VILL FÖDA DINA BARN! för övrigt såg jag att televisionen ikväll visar min hatfilm american beauty. jag har aldrig fattat vad folk ser i den filmen, jag minns att alla var helt TILL SIG av hängivelse när den kom men jag ser bara en medelålders man som vill knulla småtjejer & sätta sin dominerande fru på plats (typ, kedja fast henne i köket så hon kan studsa mellan knytnäven & diskbänken?). hela filmen handlar ju bara om hans guilty pleasure-trip tillbaka till sin ungdoms mansideal med sportbil & lightknark & ligga. & publiken förväntas FÖRSTÅ honom eftersom han är så förtryckt i sin stackars mansroll & gudbevars inte ens tillåts vara MAN I SITT EGET HUS & hans fru är en ond karriärshagga som är så där läskigt okvinnlig & inte tar hans BEHOV på allvar. olycklig är hon ju dessutom eftersom hon (eh) förnekar sin rätta natur, typ? uh det är så gammalt, unket & motbjudande att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Henriksson

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback