the last great white one

VÄRLDENS MEST OSYMPATISKE MAN:


eftersom det trots allt bor en liten afrikaentusiast i mig (NEJ, jag dansar inte västafrikansk dans & jag har inga långa halsband av träpärlor) & det inte blev nåt skrotlyftande på gymet som det var tänkt, så var jag ju tvungen att kolla på kanal 5's nya program
hello africa som hade premiär ikväll. ja & kanske lite för att jag är barnsligt förtjust i johnnie & mattias också. men som vanligt får jag ju inte titta på teve utan att bli upprörd, måste alltid tvingas att sitta & skrika åt den förbannade apparaten eftersom folk i allmänhet är så jävla dumma i huvudet. no offense, men att få för sig att man ska åka till afrika (AFRIKA! en hel jävla kontinent!) & "hjälpa till" bara för att det verkar som en bra idé just då, det är bara så fruktansvärt korkat. där sitter dom, sex veckor innan avfärd, & VET INTE ENS VART FAN DOM SKA ÅKA! typ, vad som helst går bra, bara det finns en massa fattiga ungar där & helst lite aidsoffer & en & annan soldat också. & sen kläcker produktionsteamet, med mitt nya hatobjekt JOEL i spetsen, den fantastiska idén VI ÅKER TILL SUDAN! där finns det både barnsoldater & minor! JA! DET KÖR VI PÅ, DET VERKAR GENOMTÄNKT & BRA! så då ska dom hiva iväg hela produktionsteamet till en krigszon, bara för att JOEL tycker att det "blir bra teve" & man kan verkligen se hur det vattnas i munnen på honom & kuken står när han tänker på alla RISKER dom måste ta & hur jävla REAL allting kommer att bli. bara för att han ska få komma hem & säga i saw som baaaaaaad shit down there man..! DIN KRIGSKÅTA JÄVEL, GÅ & DÖ säger jag. hur kan man ens komma på tanken att sätta igång ett sånt projekt utan någon som helst förankring hos en organisation som redan jobbar på plats, utan att kolla upp alla fakta, utan att ens veta vad fan det är man vill göra? har ni nån gång hört talas om SUSTAINABLE DEVELOPMENT? åååhh hatet. som tur är så är ju johnnie & mattias två hyvens grabbar med lite vett i skallen i alla fall, så dom pratade med UD som avrådde från att åka till södra sudan som läget såg/ser ut (no shit sherlock?) så istället blev det etiopien, & ett skolprojekt som unicef är inblandade i. fine & dandy, även om det fortfarande verkar lite väl snabbt jobbat med bara fyra veckor till avresa. men sen när dom väl kommer dit då är jävla JOEL där igen & bara "nääää jag vill inte bo på hotell! we gotta get down & dirty, se det RIKTIGA afrika! jag vill ha blod & död, fn-soldater & misääääärrrr! DET BLIR BRA TEVE!" som en obstinat jävla femåring, samtidigt som resten av teamet faktiskt reflekterar över den absurda situationen som dom satt sig själva i. & sen kommer tydligen det här:

NÄSTA AVSNITT
Det har gått en vecka och ingen spade har satts i jorden än. Johnnie och Mattias försöker förklara för den alltmer stressade producenten varför bygget dröjer. Tillstånd saknas och det blir många möten med borgmästare och de lokala UNICEF-representanterna om upphandling och kontrakt.

NÄ DET MENAR NI INTE?! SKULLE KANSKE TÄNKT PÅ DET TIDIGARE, ELLER HUR PRODUCENTJÄVEL?

gud joel, jag hoppas verkligen att någon ger dig det kok stryk som du så väl förtjänar & skickar hem dig till sverige igen innan den där programserien är slut. jag hoppas att du får celebral malaria & skiter blod. jag hoppas att du & din vidriga människosyn i framtiden drar till asien & dricker buckets tillsammans med dina själsliga vänner backpackers istället för att springa omkring & göra teve på andras olycka.

Kommentarer
Postat av: Sannannette

Du...jag vet inte om jag orkar se programmet. Orkar man med det liksom? Är det värt det?

Samtidigt öses det beröm från andra håll.
Men. nja. jag är tveksam. ytterst tveksam.

Postat av: johanna

jag tror att det kan vara värt det, om vi bara slipper den idiotiske producenten. eller typ får se honom börja gråta av frustration över att inget blir som han har tänkt, det skulle jag gilla.

2007-02-16 @ 09:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback