gnäll gnäll gnäll

egentligen borde jag bara vara glad & tacksam över att få spendera helgen med vila, sval mat (typ isbergssallad, flädersorbet) & massage på ett KURHOTELL, men allt jag känner är the ANGST. det är som när man hade nån sån där skitjobbig uppgift (PRESENTATION) i skolan & allt man ville var bara att få det gjort, att det skulle vara över. jag ser verkligen inget som helst avkopplande i att spendera två dagar tillsammans med hela släkten (iklädda badrockar, det är ju som upplagt för nåt slags norénskt drama), bara stress stress stress i min själ som inte står ut med att bli ihopföst med en massa människor som jag har noll gemensamt med, bara för att vi råkar vara släkt. & som vanligt när jag blir stressad så säger mitt crappy immunförsvar hej då & krackelerar totalt, vilket resulterar i ont i kroppen, ont i huvudet, ont i själen, trött, snorig & grinig. men jag kan liksom inte ställa in resan eftersom det är lilla mormor som bjuder, lilla mormor som fyller 75 år & bara vill göra nått FINT för alla & skulle bli så besviken om jag inte följer med, om hon fick veta vilken neurotisk jävla skitunge jag är. att jag helst av allt bara vill ligga på soffan med mina böcker hela helgen, alt. dricka sprit & hålla käften. jag = världens mest otacksamma människa.

får väl, som
lisa föreslog, låta mig inspireras av den mörka kontinenten, dvs låtsas att jag lider av lite neurasteni, vandrande livmoder eller nåt annat som var poppis på början av 1900-talet. då är det ju helt ok att åka på kurort, sitta på verandan med en filt över knäna och se lite allmänt svag ut. jag har ju dessutom en högst reell blodsjukdom att skylla på, ska nog satsa på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback