boys will be boys

dricker kaffe & väntar på att kusin maja ska komma hit med den inkontinenta katten mimi som ska bo hos mig ett tag. det positiva med det är väl att jag fick en anledning att storstäda hemmet + jag får sällskap, det negativa är väl att jag inte är så pigg på att ha kattkiss överallt. men förhoppningen är ju att mimi trivs bättre hos mig & alltså slutar surkissa på olämpliga ställen.

annars har jag mest ägnat dagen åt att tjura på mig själv för gårdagens lamhet när det gällde att sätta Den Jobbige Killen hemma hos malin & daniel på plats. hatar MÄNniskor som inte kan öppna munnen utan att vräka ur sig anspelningar på sex, som hela tiden måste överkompensera & skrika KOLLA PÅ MIG JAG ÄR EN NORMAL HETEROSEXUELL MAN MED HÄLSOSAM KÖNSDRIFT! den är liksom varken roligt, spännande eller underhållande på nåt plan, bara jävligt irriterande. men mest irriterande är det att vi bara sitter & håller käften, eftersom vi är så satans väluppfostrade & socialt kompetenta & inte vill FÖRSTÖRA STÄMNINGEN. vilken jävla stämning liksom, den är ju redan förstörd eftersom Den Jobbige Killen har intagit hela stället med sin skittråkiga personlighet. & som malin sa, det är ju det här som är kampen. ja det är ju fan det där som är kampen, att när man sätts i sociala situatuioner där män beter sig som sexistiska rövhål inte bara sitta där & nicka & le & ignorera, utan istället TA FAJTEN (som uruk hai, haha) & ställa dem mot väggen. säga NEJ, säga DRA ÅT HELVETE, säga VI ACCEPTERAR INTE DET HÄR. men det trista är att trots alla mina rants, trots alla teoretiska utläggningar, trots hatet så sitter det så jävla hårt i hjärnan det där med att inte ställa till en scen, att alltid vara den större människan & inte låta sig provoceras. inte så konstigt kanske med tanke på att vi ända sen dagis har drillats i att inte leka på samma vilkor som killarna, att vara lugna & snälla, att inte agera ut vårt missnöje verbalt eller fysiskt. näää för när pojkarna drar dig i håret/säger taskiga saker/gormar & skriker då är det ju bara för att han tycker om dig men vet inte hur han ska uttrycka sig. nähä, då kanske det är dags att de får lära sig det då, så vi slipper lida av deras sociala inkompetens resten av livet?! fy fan, jag blir så trött. & trött på att det alltid slutar så här, med kvarliggande irritation & tusen om jag bara.... nästa gång ska jag fan skrika & kasta saker omkring mig, jag svär mannen.

förövrigt så är
bloc partys the prayer den enda låten som är värd att lyssnas på just nu. det är ju precis så där det ska vara, tonight make me unstoppable, and i will charm, i will slice, i will dazzle them with my wit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback