jag är en skattebetalande medborgare som bidrar till samhället & jag vill blogga på arbetstid

jag får lite ångest av att jag inte skriver nåt här, så jag tänkte underhålla er med BERÄTTELSEN OM BLOGGNAMNET. alltså, varför bloggen heter som den heter & inte heter något annat (än).

1. nej, det är inte en personbeskrivning av mig.
2. ja, jag räknar med att sjukt många googlingar leder hit pga ordet "sexig" i bloggnamnet (BEVISAT!).

namnidén kläcktes en sen kväll framför datorn, när jag msn:ade med lisa & vi diskuterade framträdandet som
dita von teese gjort på ellegalan. hon fick tydligen nåt pris för "bäst klädda" eller liknande (eller som alexandra pascalidou påpekade - borde det inte varit "bäst avklädda" istället?) & avslutade prisutdelningen med sitt trademark, en burlesqueshow. hon strippade alltså. ni vet, tog av sig kläderna inför en betalande publik. tydligen i ett gigantiskt champangeglas, vilket ju är lite imponerande. & hela sveriges elit, inklusive vår fucking jävla jämställdhetsminister som iofs inte ens har vett nog att vara feminist, sitter där & bara "ÅH VAD FRÄSCHT! det är så himla HÄRLIGT med frigjorda kvinnor, som kan ta vara sexiga på ett SMAKFULLT sätt!". med med risk för att bli stämplad som moraltant (nej jag har ingen humor, jag är den mest humorbefriade, uptighta människan på jorden, jag HATAR humor) - jag tycker inte att det känns varken sexigt eller spännande att en av sveriges största modetidningar, med en huvudsaklig målgrupp bestående av unga kvinnor, prisar & belönar en glorifierad strippa utan att på något sätt problematisera den manliga blicken, sexualiseringen av det offentliga rummet eller de ständiga KRAVEN på alla tjejer att leva upp till idealet om den sexiga madonnan. dvs sexig på rätt sätt - SMAKFULLT, inte white trash/hora. jag tror inte att elle skulle ha bjudit in nån av tjejerna från t ex blue vision för att köra ett litet nummer på deras gala, nej hu nej. hur fräsch känns det liksom? nej, dränk strippan i glitter & champange, ge henne svart hår i en 50-talsfrisyr & kalla det för "burlesque" istället, då blir det ju en HELT ANNAN GREJ. då blir hon ju precis så där som vi vill att hon ska vara - sexig med stil, lite vild & galen så där. en tjej som kan ta allt med en klackspark, som inte börjar skrika högt om KVINNOFÖRAKT & OBJEKTIFIERING så fort hon ser lite naken hud, som kan "bjuda på sig själv" & inte ta allt på så förbannat stort allvar hela tiden. som inte är en sexualneurotisk, trist & ful feminist utan sinne för humor & estetik. kort sagt, wild & crazy, smakfull & sexig.

Kommentarer
Postat av: Girl Afraid

Ett av de populäraste jävla sökorden till min blogg är ritualsex. Jag vill träffa de här människorna, jag vill veta vem som har ritualsex in this day and age!

Postat av: Anonym

haha ritualsex? den underligaste googlingen hittills som har lett någon hit är nog "mäns hälsa i angola", inte alls lika spexigt.

jag funderar på ett blogginlägg som ska innehålla de vanligaste googlingsorden, bara för att se vad som händer.

2007-03-06 @ 16:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback