a las barricadas!

nu har jag köpt semesterbiljetten till barcelona, det ska bli fint att möta våren i en stad jag aldrig varit i tidigare. billigt blev det också, för vi får sova på golvet i emmas squat. jag gillar kombinationen sol, finkultur & crustare. kanske kommer hem med tatuerade fötter & allt.

annars har jag ägnat eftermiddagen/kvällen åt att läsa
den här sjuka forumtråden på familjeliv.se som lisa skickade till mig. fattar ni THE PAIN som jag känner när jag inser att det är så där det ser ut där ute i verkligheten, att folk faktiskt på riktigt är så jävla dumma i huvudet?! ärligt, det borde ju införas nån slags myndighet som kollar alla presumtiva föräldrar INNAN de skaffar barn. typ som de som kollar blivande adoptivföräldrar (fast absolut inte samma, de är ju sjuka i huvudet där också). alternativt att man kunde anmäla dem nånstans (socialen?) så att de fråntas rätten att ha barn & ungarna får växa upp i en omgivning som inte präntar i dem särskiljande, förtryckarstrukturer & makthierarkier från dag ett.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag vill misshandla de här föräldrarna. Jag vill verkligen, och jag tänker inte ta något straff för den dumhet som säger saker som "pojkar ska inte ha kjol i vardagen" förtjänar SPÖ.

Postat av: johanna

det värsta är ju att deras ungar förmodligen kommer att bli lika intoleranta & trångsynta (who could blame them liksom, med de föräldrarna?) & sen rullar det bara på i samma jävla moment 22-sörja som vanligt...

2007-03-28 @ 00:13:49
Postat av: siska

tatuerade fötter är det nya svart. det är bara inavlade stockholmare som inte förstått det.

2007-03-28 @ 08:25:55
Postat av: johanna

annars funderade jag på "jävla skitliv" i nacken...

2007-03-28 @ 13:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback