det är ni som är de konstiga, det är jag som är normal

var med om en jobbig grej idag. det hela hänger ihop med min noja över att folk ska fatta vad jag ska laga för mat genom att se vad jag inhandlar i affären, typ kolla i min korg & tänka "jaha ja, risnudlar & grönsaker & kokosmjölk, då blir det wok ikväll igen då". ASJOBBIGT! det gör mig så obekväm & neurotisk, måste alltid slänga i otippade grejer typ en stor burk tahini eller ett paket kakao eller ett knippe selleri. det här är dåligt inte bara för min ekonomi utan även för min möjlighet att vistas ute bland folk utan problem + jag har hela skafferiet fyllt med märkliga matvaror som jag aldrig i hela mitt liv kommer kunna äta upp. mina arbetskamrater brukade skratta åt mig när jag luftade min mathandlarångest & påstå att ingen jävel bryr sig om vad jag köper, MEN TJI FICK DE! för några månader sedan var det en av killarna nere på vår lokala vi-butik i down town örby som slängde ur sig någon kommentar om mitt dagliga inköp av frukt till morgonsmoothien, vilket rubbade mina frukostrutiner i veckor framöver. JAG HADE RÄTT! DE ÖVERVAKAR MIG! SÅ JÄVLA OBEHAGLIGT! hur som, jag hade nästan lärt mig att leva med det tills idag när jag & arbetskamraten var & handlade lunch & jag bad henne flytta på sig eftersom hon stod i  vägen för mig & killen i kassan slänger ur sig "ja, det är ju inte lätt att vara bitter" till mig & flinar lite. bitter! JAG? är det så jävla tydligt alltså? gud, jag känner mig förföljd av vi-folket (såg förresten daglivsmannen när jag handlade idag men jag ignorerade = power). måste nog byta jobb alt. svälta under dagarna. eller så marscherar jag dit på måndag & trycker upp tatueringen i ansiktet på honom & skriker BITTER MY ASS! som jag borde ha gjort redan från första början.

annan shoppingrelaterad konversation från i tisdags:

(jag & lisa är på åhlens & köper födelsedagspresent)

kassörskan: vill du ha en stilig påse att lägga den i?
jag: ja tack!
(kassörskan tar fram en vanlig sketen åhlenspåse & lägger presenten i den)
jag: det där var ingen stilig påse.
(kassörskan tittar förvirrat på mig)
lisa: du får ursäkta henne, hon är inte van vid att vara ute bland folk.
kassörskan: nej, jag förstår det.
(alla i kön skrattar)

det är inte lätt att vara jag, ensam, bitter & missförstådd.


Kommentarer
Postat av: liza

På nätterna när jag är full gillar jag att köpa räksallad i ett varmt korvbröd som fyllemat, det är min standard. Först höjde pesonalen på 7/11 på långholmsgatan lite på ögonbrynen, men sedan lärde de sig att det inte var något konstigt med det och jag behövde inte understryk att "neeej, ingen korv, bara räksallad, tack!" Så en dag berättar en av kassakillarna att de varit tvugna att visa övervakningsfilmerna från butiken med mig där jag köper sagda delikatess eftersom deras överodnade inte trott på dem när de sett korvbröd +
räksallad inslaget i kassan varje fredga & lördag i flera månader utan börjat undra vad som försigick.
Fatta hur nojjig jag blev av det.

Postat av: johanna

haha övervakningssamhället, gotta love it!

2007-06-25 @ 17:02:11
URL: http://aneurysm.blogg.se
Postat av: camilla

HAHAHA!(skratta högt för mig själv)...jag saknar er brudar!

2007-07-04 @ 17:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback