1938 föddes alf svensson - då var inte abort lagligt och det är jävligt synd

ok, det här kan ju bli det onödigaste blogginlägget på länge (eller rättare sagt; det enda blogginlägget på länge) med tanke på att hela BLOGGOSFÄREN (bah!) redan har skrivit ungefär samma sak. men jag kan ju bara inte låta bli att spy lite välförtjänt galla över affe & hans polares synnerligen idiotiska debattinlägg i dn idag. det känns liksom som att de har levererat en jävligt tam serve & det enda jag behöver göra är att smasha in bolljäveln i hörnet.

vi har alltså ett hopkok av högerpolitiker som har kommit fram till att det här med att bögar & flator skulle få ingå DET HELIGA ÄKTENSKAPET med varandra strider mot naturens lagar (& vad jag tycker om den förbannade naturen har jag ju redan redovisat i tidigare inlägg, så det ska jag inte tråka ut er med här) & att det helt enkelt är "ett biologiskt faktum att homoäktenskap är fel". ÄLSKAR KRISTNA HÖGERN! ÄLSKAR ATT DE ALDRIG GER SIG! ÄLSKAR DERAS TOTALA LACK OF SJÄLVINSIKT! för, håll i er nu, argumenten som talar för deras sak är helt enkelt att "äktenskapet i grunden är en institution som syftar till reproduktion". äktenskapet är enligt debattörerna förbehållet par som kan bidra till att livet förs vidare till nya generationer. alltså, folk som tänker gifta sig men inte är så pigga på det där med småknoddar som skriker & bajsar göre sig icke besvär. inte heller människor som av olika medicinska skäl inte kan få "egna" barn. följdaktligen inte heller homosexuella par eftersom det för reproduktion där krävs en "tredje part". man måste ju nästan applådera de här människorna, som lyckas med konststycket att vara så fruktansvärt hemmablinda. eller inte. man skulle lika gärna kunna skrika rakt ut i raseri över att de försöker gömma sin egen kristna agenda & världsuppfattning bakom allmängiltiga påståenden. för vad alf & co verkar ha glömt bort är att äktenskap är ett synnerligen kulturellt och socialt betingat påfund, som ser olika ut på olika platser & under olika epoker över hela världen. likaså familjebildningar, som inte alltid följer den kristna mamma-pappa-barn-normen. men det skiter de i, för här ska det ut & härjas likt korstågsriddare minsann! där sitter de på sina moraliska clydesdales & ser ner på mig & min familj med hela jävla huvudet upplåst av självrättfärdigande, för de är ju bara ute efter att FÖRSVARA DE SVAGA, att se till BARNENS BÄSTA. det hela känns som ett mycket, mycket försenat remissvar på SOU 2001:10 (just fuckin' google it, kids), som nåt de har suttit & tryckt på i flera år, för det är samma trötta argument som vi har hört förut. lagar ska inte stiftas för att tillgodose vuxnas intressen & krav, utanför att skydda barnens rättigheter. fuck me gently with a chainsaw, mr svensson & vänner. var är mina rättigheter? var är min RÄTT att slippa att åter & åter igen få nedkört i halsen att min familj inte duger, att den är onaturlig, att den är något att skämmas över? jag har aldrig hört er stå på några barrikader för oss som faktiskt lever i den berömda "homosexuella familjebilden", för oss som ni pratar OM men aldrig MED, för oss som har levt med rädslan & skulden, men stigmat & utpekandet. jag har sagt det förut, men det går tydligen aldrig att upprepa tillräckligt många gånger; det är inte våra föräldrar som är problemet. det är du alf, du yvonne, du staffan, du thorbjörn, du ulla, du mikael, du ingegerd & du hans, som skapar rädslan & avvikandet. det är ju ni som står där & pekar ut oss, talar om för oss hur dåligt vi bör må, hur fel vi är. att vi inte DUGER, inte passar in, inte är naturliga. det är så jävla märkligt att ni inte kan se det själva, att ni bara blundar för er egen roll i det hela, att ni inte FATTAR.

sen får vi ju inte glömma den underbara slutklämmen i artikeln:

en könsneutral äktenskapslag i sverige skulle också kunna öka främlingskapet inför vårt samhälle bland många nyanlända medborgare.

som en av mina bästa arbetskamrater uttryckte det - man kan ju bara tänka sig hur förvirrade dom där araberna blir av kvinnlig rösträtt, kanske vore bäst att skippa det med i rent integrationssyfte? för att inte tala om fri abort, förstå så märkligt det måste te sig! bort med det! här ska inte okynnesaborteras hur som helst!

ärligt talat, hela den där debattartikeln är så full av skit, idioti & normativa värderingar att jag inte orkar tänka på den mer. kan bara konstatera att visst, jag kan hålla med om själva kärnfrågan: vissa människor borde inte få gifta sig, ännu mindre skaffa ungar & föra sina degenererade gener vidare. game, set & match, mothafuckahs.

Kommentarer
Postat av: victor

älska jämförelsen med kvinnors rösträtt. smartaste kommentaren av alla.

Postat av: Anonym

Alf Svensson är kung! (Förresten borde inte abort vara lagligt nu heller)
Håller helt med högerpolitikerna!
Klart det är ett biologiskt faktum att det är fel med homoäktenskap/förhållande.

2007-06-03 @ 15:42:36
Postat av: johanna

victor: ha, visst är den? lea är en smart tjej.
hemlig beundrare: du borde bli kompis med annica dahlström, jag tror att ni skulle ha mycket att säga varandra.

2007-06-03 @ 17:39:03
Postat av: lisa

inte med saken att göra men jag vet inte hur jag ska kontakta dig internetwise efter som du aldrig är på msn så here goes
http://www.amazon.com/gp/product/0787969222%3ftag=typiskcom-20%26link_code=xm2%26camp=2025%26dev-t=D1YIS8B9JPU7L0

2007-06-03 @ 21:11:33
URL: http://lisacs.blogg.se
Postat av: johanna

lisa: ha, jag är osynlig på internet! det där verkar vara en bok för mig, jag behöver lite andlig vägledning.

2007-06-03 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback