världen, en ständig källa till förvåning

kors i bloggtaket!
bo rothstein har skrivit nåt som inte är helt jävla uppåt väggarna tokigt! världen upphör aldrig att förvåna mig.

förutom det där stycket när han funderar över "varför starka, välutbildade och i skolan jämställdhetsdrillade och från dagis genuspedagogiserade unga svenska kvinnor inte kräver sin rätt utan likt aningslösa offer låter sig dras ner i det antifeministiska träsket av underordning som utförande av merparten av det obetalda hemarbetet innebär".

ärligt talat bo, jag förstår inte riktigt varifrån du får din föreställning om att alla unga kvinnor som "ingår i en heterosexuell parrelation" är små under av genuspedagogik och jämställdhetsiver? jag måste väl ändå tillhöra den generation du syftar på och det är verkligen inte det intryck jag har (tyvärr, måste jag väl lägga till) av det svenska samhället idag. snarare tvärtom. eftersom jag bara umgås med smarta tjejer så visst, bland mina vänner skulle det kanske stämma. men i övrigt florerar det en sån jävla aningslöshet så att jag blir mörkrädd ibland. alla bara harvar på i samma gamla hjulspår, förutom att man ibland kan säga jo men det där med jämställdhet är ju en bra grej, det är klart alla ska ha lika lön för lika arbete det tycker jag också men det är fan inte ofta som folk ställer sig frågan VARFÖR DET INTE ÄR SÅ NU? men jag antar att du bo, som så många andra, har gått på den där myten om "sverige - världens mest jämställda land!". jag är ledsen att göra dig besviken, men det är tyvärr samma jävla sörja fortfarande. tjejer är fan inte särskilt smarta & jag blir så trött på att det ska sätta käppar i hjulet för mig. men jag ska inte gnälla så mycket över det eftersom johanna gör det bättre.

Kommentarer
Postat av: lisa

word! vem har blivit drillad i jämställdhet under sin skoltid liksom? jag tror jag kan minnas en (1!!!) gång i högstadiet när det var lite uppståndelse kring att ordet "hora" florerade i korridorerna, men det är ju det enda. och då är ju jag ändå yngre än dom han syftar på i sin artikel dvs borde ändå ha fått mer sånt än dom.
jag undrar alltid vad dom bygger sånt där på, varför tror han att tjejer i allmänhet är starka och genuspedagogiserade? har han träffat dom där tjejerna eller? vart finns dom? vart bor han? dom finns ju inte här iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback