köp pocketböcker för helvete

det här skulle egentligen bli ett långt inlägg om varför coffee table-böcker är det enda som är värt att köpa på bokrean & varför alla som springer dit för att köpa INBUNDNA ROMANER är dumma i huvudet, men jag orkar fan inte. lisa köpte i alla fall den fina seriemördarboken som jag ser fram emot att få bläddra i & själv införskaffade jag mig detta:
margaret atwood - oryx & crake
bret easton ellis - american psycho
josé craveirinha - dikter
chandra talpade mohanty - feminism utan gränser: avkoloniserad teori, praktiserad solidaritet

inget som egentligen var på listan alltså, men jag är sjukt nöjd. det är väl dessutom dags att läsa american psycho nu, trots att det enda jag kan tänka på är den där råttan i fittan-scenen som pau läste högt för mig nån gång. MEN DET ÄR JU EN KLASSIKER, så jag får väl bita ihop & ta mig igenom det. den gode bret brukar ju kunna underhålla, så det blir nog bra.

har spenderat eftermiddagen med att redigera teve (snart på en kanal nära dig!) & prata i telefon med eva som ringde från ilha de moçambique & vill att jag ska hjälpa till med utvärderingen av AG's genderprojekt montepuez. haha! karriären, here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback