en spillra av mitt forna jag

igår firade jag semestern ordentligt med mitt bästa upplägg för en utekväll: förfest som övergår i efterfest, utan det där jobbiga med att GÅ UT mellan. så värt, orka umgås med folk som i 99% av fallen är idioter som kommer spilla öl på en, göra oönskade närmanden & dansa fult till dålig musik. istället fick jag middag på kokyo, parkhäng med vin på reimers & fest vid hornstull. det var fint fram tills dess att jag skulle ta mig hem i morse & var tvungen att göra golgatavandringen mellan morgonpendlarna som sitter på bussen & rynkar näsan åt en, vilket inte är så konstigt när man vinglar omkring & ser så där full, äcklig & nyknullad ut. sen däckade jag här hemma tills lisa kom med care package fyllt av chips, saltlakrits, mangosorbet, kaffe & sojamjölk. det är sånt som gör mig mjuk i stenen, lite good old OMTANKE när allt man vill göra är kräkas/dö/sova & allt man kan tänka är "aldrig mer". resten av dagen har jag legat på soffan & kvidit samt blivit underhållen av lisa, makus & siska. fick titta på buffy också, vilket ju alltid förhöjer livskvaliteten (SPIKE!). nu ska jag vårda min arma lekamen med sömn, sen upp med tuppen imorgon för att möta mamma på arlanda & sen film + klubb på stockholmsterassen till kvällen. love life osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback