i'm not retarded, i just play one on TV!

som ni vet så bloggar jag helst efter devisen "har du inget att säga kan du lika gärna hålla käften" & eftersom det alltid finns någon annan som har sagt/skrivit allt förut, fast hundra gånger bättre, så kändes det här jävligt omotiverat ett tag. jag var inne på att lägga ner helt & hållet, radera skiten & enbart hänvisa till åsa som ändå alltid skriver det jag vill ha sagt. så mycket enklare för alla liksom.
men nu har jag bestämt mig för att SKITA I & blogg away bara för att jag känner för det. orka ha prestationsångest & kommentera DN's debattsida var eviga dag (det är ju ändå bara idioter som huserar där), orka skriva långa akademiska utlägg om förtryckarstrukturer & genusteori (folk fattar i alla fall inte), orka sitta & spruta hat & död för att åtminstone vara UNG & ARG (så 2003), orka plocka delar av sitt liv & försköna dem på internet så att folk man inte ens känner ska tycka att man verkar vara INTRESSANT & SPÄNNANDE & leva ett fucking jävla fab life (jag hatar ju folk i största allmänhet i alla fall). orka liksom.

så, here goes.
meningslöst bloggande #1: jag har börjat studera igen. visserligen bara på halvtid & dessutom på distans (så att jag slipper lämna innerstan), men ändå studera. använda hjärnan. tyvärr sa min hjärna upp bekanskapen med mig redan för någon vecka sedan när den insåg idiotin & meningslösheten i det hela - vem bryr sig om att jag & ett gäng glada afrikaentusiaster sitter här & teoretiserar när hela världen ändå går åt helvete? - men jag kämpar på i alla fall. det kommer ju se bra ut på cv:t åtminstone. om inte annat så ger det mig ju underhållning att studera mina virtuella klasskamrater. några exempel:
- människan som har typ två masters redan & nu pluggar på en tredje (som lea skulle säga - det MÅSTE ju ligga ångest bakom det där!) & som fullt & fast tror att kapitalismen kommer rädda världen.
- människan som en dag satt hemma & filosoferade & tänkte för sig själv att "det här med demokrati, vad är det som är så himla fantastiskt med det egentligen?"
- människan som kläckte idén att kolonialismen inte pågick länge nog & att allt skulle vara så mycket bättre om den store vite mannen bara hade fått fortsätta lära de där okunniga afrikanerna veta hut.

alltså ärligt, man vill ju bara skjuta sig i huvudet.

meningslöst bloggande #2: jag har klippt luggen. försökte få till en sån där tjusig betty page-look som kusin maja har, men det gick så klart åt helvete. allt är mycket snett & jag kan inte göra nåt åt det för om jag klipper mer finns det liksom ingen lugg kvar. får följdaktligen finna mig i att se ut som ett barn/lite lätt utvecklingsstörd de närmsta veckorna.

meningslöst bloggande #3: jag är sjuk. har ont i lungorna, ont i kroppen & ont i själen. som vanligt är det som irriterar mig mest faktumet att jag inte kan röka ordentligt. eller det kombinerat med faktumet att jag inte har råd att vara sjuk, så jag måste gå till jobbet imorgon i alla fall & lida.

MENINGSFULLT BLOGGANDE #1: kom till sergels torg kl 18:00 på tisdag & demonstrera! fun for the whole family!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback