här ska fan inte firas

ni bara måste läsa det här. bästa tjejen på internet förklarar det här med nynazism & precis varför hela det här jävla nationaldagsfirandet känns så överdrivet, löjligt & påtvingat. nu ska vi ut & FIRA! heja allemansrätten! heja folkhemmet! eller vad? vad är det folk "firar" egentligen? jag kan förstå nationella dagar som har tillkommit på grund av ordentliga grejer, typ självständighetsdagar & annat (vilket inte betyder att jag tycker det är fantastiskt, ner med nationalstaten osv) men 6 juni? gustav vasa kröntes till kung för FEMHUNDRA ÅR SEDAN?! var finns det nationella traumat i det? jag fattar det inte. & jag fattar inte heller det här med att nazister tillåts störa mitt liv med sina ynkliga små personligheter. hade tyvärr lovat bort mig för familjepicnic samtidigt som idiotparaden promenerade genom vasastan, men hade det höga nöjet att personligen få be några av de små glinen att dra åt helvete eftersom de stod i vägen för mig utanför karlbergs station. sen messade jag folk som skulle kunna vara intresserade & lämnade position & lägesbeskrivning, någonting måste man ju bidra med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback