do the dumpster dance!

ja så var jag tillbaka i verkligeten & SYSTEMET efter en vecka med anarkopunks & solsemester i barcelona. en favoritsjal fattigare, en tatuering rikare. känns som ett bra byte. vi har badat i havet, jobbat på brännan, hängt med crustarna & deras hundar, promenerat genom hela stan & åkt turistbuss. för övrigt kan jag bara konstatera att det bor en liten gråsosse inom mig, att jag har svårt för subkulturella hierarkier & gängbildningar, att squatande punkare i spanien inte är helt olika ex-pats i södra afrika & att det där med rinnande vatten är en bra grej. men fantastiskt har det varit på alla sätt & vis & det känns som ett välbehövligt avbrott i vardagen.

nu sitter jag & väntar på att lönen ska trilla in på kontot framåt midnatt, så att jag kan beställa alla
bodils pocketutgåvor som finns på adlibris.

Kommentarer
Postat av: pauline

har du bott i squat och tatuerat dig! punk. jag måste få se hur den ser ut! vad är det för nåt?

2007-04-25 @ 10:36:10
Postat av: johanna

haha jag vet! ett par år för sent dock, men nu är det gjort i alla fall... du får se när du kommer hit, det är väl snart?

2007-04-25 @ 11:29:11
Postat av: pauline

blev det den du tänkt på i alla år?
jepp kommer nästa torsdag, eller onsdag. troligen torsdag. sen har jag ju möte på dagarna fre-lör men på kvällarna är jag fri som ett djur i bur.

2007-04-25 @ 13:32:45
Postat av: johanna

näe det blev det inte. inte så stor heller, men jag är nöjd. vi ska spela in teve nästa lördag, men på kvällen är jag också ledig. är det då joel spelar på debaser?

2007-04-25 @ 21:34:32
Postat av: pauline

nä han spelar på fredag. på lördagen fyller jag år och då tänkte jag, om jag inte är skittrött, att man kanske kunde ta en stillsam födelsedagsöl på ugglan eller nåt

2007-04-25 @ 21:39:25
Postat av: mikael

bodil!!! har precis läst ut "den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån". hon skriver så vackert.
vilket squat bodde du på. såg ett precis vid playan. var det där?

2007-05-30 @ 12:55:48
Postat av: johanna

bodil är min bästa tjej, 4-ever.
bodde hos emma i "little sweden" i clot. inte helt nära vattnet, men inte helt långt ifrån heller.

2007-05-30 @ 19:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback